zondag 19 februari 2012

Beursplaza historische beschouwingen

tradewind aan Jan uit C. Di 4 Mrt 2003 11:51:00
Persoonlijk denk ik, dat ook de centrale banken hiervoor geen oplossing meer hebben, behoudens enig uitstel, de warboel van derivaten is m.i. niet meer te overzien en daar doelt ook Warren Buffett op!
Een rapport aan het congres over de risico's van de derivatensituatie aangeboden door de Manager van Fanny Mae in de VS leidde een paar weken geleden tot zijn ontslag (door onze ziener Bush )en vervanging door een eigen sapraat- lees jaknikker-
Dit kwam toevallig naar buiten, maar heel veel wordt dus verhuld

En last but not least:
Die k***tzak van een Bush zorgt nu ook nog eens voor $-destructie, deglobalisering, ondermijning van mondiale samenwerkingsverbanden met als gevolg toenemend protectionisme en ook dat is killing in deze al terminale economische situatie.

Wat onze banken betreft:
Volgens mij is de Rabobank één van de betere banken.
Maar zoals de boeren zeggen: hooibroei zie je pas als de rook naar buiten komt (ik weet niet of die aardappelboeren bij jou in Groningen daar ook weet van hebben)

tradewind aan Paul Di 4 Mrt 2003 12:16:00
Wanneer? Daar ligt de grote vraag; krijgen we na een eerste sturz nog een adempauze van 1 a 1,5 jaar. Kan zeer wel zijn, dat we nog een positieve voorzomerfase ingaan.

tradewind Do 3 Apr 2003 15:09:00
kwou, dat ik wat positievers over de wereld/economie kon vertellen!
Kondratieff winterfase helaas

tradewind Do 3 Apr 2003 16:31:00 Als we in parallel met de Nikkei acteren, dan zouden we komende jaren een tradingrange van 220/250 tot 380/420 mogen verwachten.
Mijn fundamentele bezwaar om een vergelijk met de Nikkei-depressie te maken is:
Japan donderde in elkaar in een booming wereld economie. Wij donderen in elkaar zonder steunpalen en dat kon wel eens leiden tot vernelde afdaling onder de .764 fibo (ofwel de bodem van 1987).

Dit alles nog los van:
1) polariserende bevolkingsgroepen/religies agv VS-doctrine
2) toenemend protectionisme agv sancties naar Frankrijk/Duitsland en wat er nog bij komt(wie niet voor me is is tegen me)
3) mondiale schuldsanering

Geen opmerkingen: